Clasa
|
a IX-a
|
Tema
|
Minte sanatoasa in corp sanatos
|
Durata
|
50 minute
|
Competenţe generale
§ Exersarea abilităţii de management al unui
stil de viaţă de calitate.
Competenţe specifice
§ Componentele calităţii vieţii. Campanii de
promovare a stilului de viaţă în şcoală şi comunitate
Obiective operaţionale
O1. Să se
familiarizeze cu regulile de bază ale unei alimentaţii sănătoase
O2. Să identifice
efectele nocive ale supraalimentaţiei şi subalimentaţiei
O3. Să definească
noţiunea de „junk-food” şi să descrie efectele acesteia asupra organismului
O4. Să analizeze propriile
obiceiuri alimentare în scopul identificării distribuţiei şi structurii
meselor.
O5. Să identifice modalităţi
prin care se poate realiza un echilibru între consum şi aportul caloric.
Forme de organizare a activităţii
§ frontală
§ individuală
§ în grup
Metode didactice
|
|
|
|
|
Resurse didactice
§ „Mâncăm sănătos?” – joc didactic
§ „Minte
sanatoasa in corp sanatos” - filmulet
Bibliografie
2. School food trust: www.schoolfoodtrust.org.uk
3. European
Association for the Study of Obesity:
Desfăşurarea activităţii
Obiectiv
|
Timp (min)
|
Activitate
|
Metode didactice şi forme de organizare a
activităţii
|
2
|
Organizarea clasei
Anunţarea temei şi a obiectivelor
|
Expunerea
Activitate frontală
|
|
O2
O3
|
5
|
Captarea atenţiei
Profesorul supune dezbaterii aspecte
legată de alimentaţia sănătoasă.
Clasa va fi împărţită în 3 grupe de
elevi, fiecare grupă trebuie să completeze pe o coală de hârtie cel puţin 3
efecte nocive ale subalimentaţiei -1, supraalimentaţiei -2, junk-food - 3).
Fiecare grupă lipeşte pe tablă coala de
hârtie realizată, iar un reprezentant al grupei va prezenta conţinutul
acesteia.
|
Expunerea
Conversaţia
Dezbaterea
Activitate pe grupe
Activitate frontală
|
O2
O3
|
10
|
Prezentare
Prezentarea Filmuletului Minte sanatoasa in corp sanatos.
|
Expunerea
Activitate frontală
|
O1
|
10
|
Analiza prezentării:
Împreună cu elevii formulează reguli de
bază ale unui comportament alimentar sănătos.
Regulile enunţate vor fi scrise pe o
coală mare de hârtie.
|
Conversaţia
Dezbaterea
Activitate frontală
|
O1
O2
O3
|
Dezbatere
Profesorul propune spre dezbatere
următoarea moţiune: „Alimentele de tip
fast-food trebuie să fie interzise în şcoli”
Elevii sunt împărţiţi în 3 grupe: tabăra
pro, tabăra contra şi evaluatorii. Fiecare tabără are dreptul la 3
intervenţii prin care să susţină, respectiv să infirme moţiunea. Evaluatorii
vor stabili care este tabăra câştigătoare.
|
Dezbaterea
Activitate frontală
Activitate pe grupe
|
|
O4
O5
|
13
|
Joc didactic „Mănânc sănătos?”
Simularea regimului alimentar propriu
|
Jocul didactic
Activitate individuală
|
O1
O4
O5
|
10
|
Evaluare
Elevii vor analiza propriul regim
alimentar şi vor formula metode de corecţie. Profesorul va sintetiza metodele
propuse.
|
Conversaţia
Activitate frontală
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu