sâmbătă, 16 ianuarie 2016

Minte sanatoasa in corp sanatos



Clasa
a IX-a
Tema
Minte sanatoasa in corp sanatos
Durata
50 minute

Competenţe generale
§  Exersarea abilităţii de management al unui stil de viaţă de calitate.

Competenţe specifice
§  Componentele calităţii vieţii. Campanii de promovare a stilului de viaţă în şcoală şi comunitate

Obiective operaţionale
O1. Să se familiarizeze cu regulile de bază ale unei alimentaţii sănătoase
O2. Să identifice efectele nocive ale supraalimentaţiei şi subalimentaţiei
O3. Să definească noţiunea de „junk-food” şi să descrie efectele acesteia asupra organismului
O4. Să analizeze propriile obiceiuri alimentare în scopul identificării distribuţiei şi structurii meselor.
O5. Să identifice modalităţi prin care se poate realiza un echilibru între consum şi aportul caloric.

Forme de organizare a activităţii
§  frontală
§  individuală
§  în grup

Metode didactice
  • conversaţia
  • dezbaterea
  • jocul didactic
  • exerciţiul
  • expunerea


Resurse didactice
§  Mâncăm sănătos?” – joc didactic
§   „Minte sanatoasa in corp sanatos” - filmulet

Bibliografie
1.    Ministerul Sănătăţii Publice: http://www.ms.ro/
2.    School food trust: www.schoolfoodtrust.org.uk
3.    European Association for the Study of Obesity:
 
Desfăşurarea activităţii

Obiectiv
Timp (min)
Activitate
Metode didactice şi forme de organizare a activităţii

2
Organizarea clasei
Anunţarea temei şi a obiectivelor
Expunerea
Activitate frontală

O2
O3
5
Captarea atenţiei
Profesorul supune dezbaterii aspecte legată de alimentaţia sănătoasă.
Clasa va fi împărţită în 3 grupe de elevi, fiecare grupă trebuie să completeze pe o coală de hârtie cel puţin 3 efecte nocive ale subalimentaţiei -1, supraalimentaţiei -2, junk-food - 3).
Fiecare grupă lipeşte pe tablă coala de hârtie realizată, iar un reprezentant al grupei va prezenta conţinutul acesteia.

Expunerea
Conversaţia
Dezbaterea

Activitate pe grupe
Activitate frontală

O2
O3
10
Prezentare
Prezentarea Filmuletului Minte sanatoasa in corp sanatos. 

Expunerea
Activitate frontală
O1
10
Analiza prezentării:
Împreună cu elevii formulează reguli de bază ale unui comportament alimentar sănătos.
Regulile enunţate vor fi scrise pe o coală mare de hârtie.

Conversaţia
Dezbaterea
Activitate frontală

O1
O2
O3

Dezbatere
Profesorul propune spre dezbatere următoarea moţiune: „Alimentele de tip fast-food trebuie să fie interzise în şcoli
Elevii sunt împărţiţi în 3 grupe: tabăra pro, tabăra contra şi evaluatorii. Fiecare tabără are dreptul la 3 intervenţii prin care să susţină, respectiv să infirme moţiunea. Evaluatorii vor stabili care este tabăra câştigătoare.

Dezbaterea
Activitate frontală
Activitate pe grupe
O4
O5
13
Joc didactic „Mănânc sănătos?”
Simularea regimului alimentar propriu
Jocul didactic
Activitate individuală

O1
O4
O5
10
Evaluare
Elevii vor analiza propriul regim alimentar şi vor formula metode de corecţie. Profesorul va sintetiza metodele propuse.

Conversaţia
Activitate frontală


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu